söndag 24 mars 2013

Skapligt Enkelt har fått en lillebror...

Som ni säkert märkt, har det smugit sig in en del pysseltips som är mer matematik än pyssel på Skapligt Enkelt. Det är för att jag tycker att det är så fasligt kul med matte och för att jag vill sprida tips på hur man kan göra matten mer kreativ.

Men nu ska det inte smygas in mer, nu får matten en egen plats att vara på - Skapligt Enkelt Matematiskt!

Jag har flyttat över de mattetips som finns på Skapligt Enkelt (ja, de finns kvar där också) och det kommer att fyllas på med nya matematiska aktiviteter efterhand.

2 kommentarer:

  1. Så kul att du har skapat den här sidan... roliga mattetips kan man aldrig få för mycket av.
    Tacksam lärare för elever åk 1-3 i Västsverige

    SvaraRadera
  2. Å vilken kanonsida!!
    Vad kul att du har detta intresse & jag ser glatt fram emot nya matteknep ;-)
    Dessa spel lånar jag med mig till mina egna barn & till min förskolegrupp.
    Kram Ida

    SvaraRadera